Hjemmetræning styrker teatermusklerne

Hvis du godt kan lide at sætte dig i det bløde teatersæde – eller hvis du selv spiller skuespil – er det en god idé at have en rutine med hjemmetræning. På den måde kan du nyde en forestilling med god samvittighed og være stærk på scenen. Læs mere her! 

Det er sundt for de fleste med nogle gode træningsrutiner og hjemmetræning. Både for teatergængere og skuespillere kan nogle faste rutiner være en god idé. Når man har fået rørt sig i løbet af ugen, kan man nemlig læne sig tilbage i det bløde sæde med god samvittighed. 

Og hvis man selv udøver skuespillets kunst på scenen, er det også af stor vigtighed, at man er både stærk og smidig. Med en god rutine med hjemmetræning – fx med en pull up bar og en foam roller – får man styrke til livet på scenen, og man slipper for træge og ømme muskler.  

Kom i gang med hjemmetræning 

Når du skal i gang med din hjemmetræning, skal du først og fremmest have fat i noget udstyr. Nettofitness har det meste, og her kan du også finde gode tests af alskens fitness-produkter. Det kan være gavnligt, så du er sikker på, at du får fat i det bedste til prisen. 

Du behøver bestemt ikke at ruinere dig for at komme i gang med hjemmetræning, og du behøver bare nogle enkelte redskaber. Du skal heller ikke nødvendigvis træne særlig lang tid ad gangen for at få gevinst ud af det, og meget tyder på at en kort træningsrutine fungerer super. 

En pull up bar er perfekt til hjemmetræning 

En pull up bar er et supersmart remedie til hjemmetræning, fordi baren ikke fylder noget som helst, og du kan sætte den op, lige hvor det skal være. En pull up bar bruges – som navnet antyder – til at tage pull ups, og det er egentlig bare en stang, som hænger højere end dig, og som du kan hæve dig op i.  

Du kan således hænge din pull up bar på væggen, i loftet eller sågar i dørkarmen. Ved at hænge den et sted, du ofte passerer, fx i din entré, er det oplagt at tage et par pull ups, hver gang du går forbi. På den måde vil du nærmest ikke lægge mærke til, at du får trænet i løbet af dagen, og samtidig bliver du stærk til livet på eller foran de skrå brædder. 

En foam roller afhjælper ømme muskler 

Det kan være godt også at have en fast afslutning på sin træningsrutine, og det er her, at en foam roller kommer ind i billedet. En foam roller er en cylinderformet rulle, som er lavet i hårdt skum, og du kan bruge den til at massere dine ømme muskler efter træning.  

Det er en god, sund og nænsom måde at afslutte træningen på, og den vil gøre dig helt afslappet til din tur i teateret. Massage med en foam roller sætter nemlig gang i blodcirkulationen, og det er rigtig godt til at afhjælpe ømme muskler, og derudover har det også en række andre sundhedsmæssige fordele.  

Derfor udgør hjemmetræning med en pull up bar og en foam roller den komplette pakke, der gavner din sundhed hele vejen rundt. Og ingen af delene fylder noget særligt i hjemmet, så du skal ikke frygte, at det kommer til at ligne et fitness-center. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *